Ide og koncept

Kaffe er vores passion, det bæredygtige menneske er vores vision.
Vi tror på, at kaffe kan være med til at gøre en forskel!

MOKKAHOUSE har produktet kaffe, som er samlingspunktet for menneskerne i deres hverdag - både privat og erhvervsmæssigt.
Vi åbner op for kaffeverdenen og går et skridt længere end alle andre kaffe koncepter, hvor kaffen er med til at lære os “NOGET”. 

Vores kaffe bliver brugt til et meningsfuldt formål. Ved at sætte vores kaffe som omdrejningspunkt for et netværk af virksomheder og koncepter skaber vi rammerne, platformen og et forum, hvor ideer og viden udveksles, produktivitet effektiviseres, økonomisk vækst styrkes og potentialer fremhæves, udveksles og videreudvikles, via events, workshops, kurser mm. i vores rustikke og mangfoldige lokaler.

Vi tror på, at forretningsmæssig vækst er afhængig af personlig vækst.

Hvad har kaffe med det bæredygtige menneske at gøre?
Læs mere under videoen

 Hvad har kaffe med det bæredygtige menneske at gøre?

Kaffe gemmer på en viden i form af mange smagsvarianter, som kun en dygtig rister kan fremhæve. Alt fra jordbær, til mandler, metal og jord.
Man bedømmer de grønne bønner ud fra deres historie, sorterer i dem, udvælger de bedste, afhængig af str., hvad for et geografisk forhold de kommer fra og hvad for nogle smagsvarianter de indeholder, eller hvad vi kan få ud af dem. Kort sagt bliver grønne bønner målt og vejet til perfektion og hver bønne har sin egen personlighed og oplevelse at byde på. Sin egen adfærd som dens omgivelser er med til at fremhæve. Præcis som vi mennesker!

Kaffe kan tage os på en rejse og vise os en vej, afhængig af hvordan du dyrker den, behandler den, rister den, kværner den og brygger den. Måske aller vigtigst, hvordan den smager og hvem der drikker den.
Kaffe er fuld af potentiale - klar til at blive frigjort, præcis som menneskerne. Vi kan fremhæve gode smagsnoter eller bitre og mindre gode smagsnoter i kaffen.
Vi behandler kaffen som vi behandler hinanden. 

Derfor vil vi bruge vores kaffe, som en værdibaseret kaffe der gør en forskel ved at sætte menneskerne i fokus og bidrage til at vi som personer også kan bevæge os mod bæredygtighed.

Det bæredygtige menneske som vision

Den bedste udgave af dig - Det bæredygtige JEG.

Fokus på det bæredygtige menneske, med vores kaffe som omdrejningspunkt.
Det er det bæredygtige menneske som tager de bæredygtige beslutninger som i sidste ende fører til en forretning med fokus på helheder og menneskelige værdier - “ den bedste udgave af dig selv”- hvor potentialer er fremhævet og bevidstheden om hvem vi er - vores passion - hjælper os med at opretholde vores personlige formål i livet. Er vi bevidste om dette opnår vi en personlig vækst.

Kort sagt: Vi tror på at forretningsmæssig vækst er afhængig af personlig vækst
          kaffe er vores passion, det bæredygtige mennesker er vores vision.  
          Den bedste udgave af dig - Det bæredygtige JEG

 

Vores kaffe gør normalt til ekstraordinært

Vi bruger kaffen til at mødes, dele viden, hygge, under vores udviklingsmøder, salgsmøder, dates, til bryllup og begravelse, vi har spændende diskussioner over en kop kaffe. Kaffe er den bedste isbryder.

Fysiske lokaler - Vores friskristede kaffe bringer mennesker sammen i vores rustikke lokale, hvor nærvær skabes, ideer og viden udveksles og potentialer fremhæves.

Ved at gå foran forretningsmæssigt, vil MOKKAHOUSE være med til at sætte et eksempel for, hvordan virksomheder kan facilitere bæredygtigt iværksætteri og succesfuld erhvervsudvikling, med at sætte sit eget produkt som omdrejningspunkt for flere virksomheder.

Vi vil skabe værdibaseret kaffe, hvor kaffen bliver til et forum for udvikling og udveksling af viden og ideer via vores markedsplads i vores fysiske lokaler og online hjemmeside.

Det gør vi ved at åbne op for vores lokaler og skabe en form for inspirationsnetværk der åbner op for nye tankeformer og mønstre, hvor man tager miljø, økonomi og de sociale aspekter i betragtning. Igen med vores kaffe som omdrejningspunktet.

Ideen ved at gå et skridt videre med kaffen er at være med til at skabe vedvarende forandring indenfor forretningsverden. Det gør vi ved at gå i front sammen med andre virksomheder som har en vision om at skabe bæredygtighed på flere fronter.
Ved at sætte vores produkt i omdrejningspunkt for andre, skabes der en værdi for andre og dermed for os selv, hvor vi hjælper andre og selv bliver hjulpet.

Vi vil vise at det sociale entreprenørskab også er en profitabel måde at drive forretning på, hvor vi tilmed er med til at bidrage til en bedre verden for os, vores kunder, og vores foretningspartnere.
Vi vil være med til at opfordre andre sammen med os til at efterlade et positivt og grønt fodaftryk som virksomhed, for at kunne sove med god samvittighed og sikre en bedre fremtid for os, vores børn og børnebørn.

Vi tager udgangspunkt i, at verden ikke råber efter flere produkter, flere informationskanaler på tværs af landene, eller nyere og smartere måder at udvikle det hele på.
Men at verden råber efter at menneskets adfærd også skal ændres - få den opgradering  som teknologien omkring os har fået.
Verden kræver og har brug for at vi forholder os til de konsekvenser vi står overfor.

En bevidsthedsændring på globalt plan, hvor vi i takt med alle de nye produkter og de nye måder vi kommunikerer med hinanden på, også ændrer vores gammeldages og primitive adfærd.
En hver form for ændring starter med at erkende, at der er en udfordring eller et behov for en ændring før vores adfærd kan ændres.

I MokkaHouse tager vi udgangspunkt i at vi har produktet kaffe, som vi vil sætte i omdrejningspunkt for at menneskerne kan mødes og ideer og viden kan udveksles, hvor vi sammen kan være med til at ændre vores tankegang, bevidsthed og dermed adfærd.
Bæredygtighed er mange ting og et ord der hurtigt kan og bliver misbrugt. For os er bæredygtighed ikke kun en mere grøn verden, men en verden med mere balance.

Vi mener at hvis verden globalt set har brug for at vi i højere og højere grad bevæger os mod bæredygtighed, så skal vi starte med menneskerne og tankegangen, for at ændre vores adfærd mod bæredygtighed.

En fælles bevidsthedsændring mod en bedre verden.
Her snakker vi om social ansvarlighed = social bæredygtighed = Det individuelle bæredygtige jeg.

Bæredygtighed = vedblivende balance = at lykkes i balance

Vi henvender os til dig der vil lykkes som person og dermed bidrage til en fremtid i mere synkronisitet med hvad verdens behov er.
Dig der er virksomhedsejer og kan og vil præge dine medarbejdere og netværk.
Dig der er iværksætter der kæmper for at blive til eller overleve.
Dig som ejer eller driver en succesfuld virksomhed og kunne tænke dig at bidrage til en bedre fremtid.
Dig der er uden job eller ikke kender dit hvorfor og som også kæmper for at blive til.

Vi vil hjælpe folk med at de selv finder deres vej, deres måde at lykkes på. Skabe en bevidsthed omkring at vi er forskellige og alle er med i en større helhed, hvor forskelligheden er styrken i helheden.

Mange sidder fast i job, parforhold eller offentlige systemer uden at de kan se alle de muligheder de reelt har. De lider af stress, de er presset fra alle sider og kan ikke se ud over deres problemer.

Vi vil gå front med at skabe klarhed og vise en af de mulige veje til en personlige klarhed. Til at være den bedste udgave af dem selv og ikke hvad samfundet, familien eller vores arbejdsgiver vil have os til. Det bæredygtige jeg er, det der kan bidrage til at skabe bæredygtige produkter, tankegang og en verden i balance. 

 

Vi vil stræbe efter at vores værdibasserede kaffe gør en forskel.
Vi vil stræbe efter at vores kaffe gøre normalt til ekstraordinært.
Vi vil stræbe efter at MokkaHouse baner vejen til en bedre verden med det bæredygtige menneske i fokus. Den bæredygtige person som tager beslutninger der bidrager til en verden i bedre balance.
Vi vil stå for diverse sociale- og iværksætter projekter der hovedsageligt handler om bæredygtighed og forretningsmæssig vækst.
Vi tror på, at forretningsmæssig vækst er afhængigt af personlig vækst.
Ved at gå foran via vores sociale projekter, sætter vi fokus ved at skabe et forum og en bevidsthed omkring vigtighed af verdensmålene og på hvordan vi evt. også kan arbejde sammen om dem intern i virksomhederne.

grid with title

 

 

 

 

Dette website bruger cookies til at forbedre din brugeroplevelse. Ved at bruge dette website accepterer du brugen af cookies.