Om os

 

Vores Historie
 

2008: Bo starter i april hjemme i garagen - leverer fuldserviceløsninger (kaffe+service+kaffemaskine) til virksomheder primært beliggende i stor-Aarhus. I oktober flytter vi til lokaler

på Viengevej 2 i Risskov og har fyrstelige 35 kvm, samtidig med vi bliver 2 medarbejdere.
2010: Køber webshoppen MokkaHouse og begynder også at leverer til private. MokkaHouse flytter fra Viengevej i Risskov til Bredskiftevej 18 i Aarhus V
2012: Showroom/butik startes op
2014: Køber risteriet Kaffe & Co og begynder selv at riste speciality coffee, og fokus kommer mere på storytelling omkring vores egne ristede kaffer.
Vi deltager i de Nordiske mesterskaber i kafferistning.
2015: Efter opstart af kafferisteriet sætter vi fokus på speciality coffee. Kaffeskolen bliver startet op for at dele ud af vores viden, og skabe opmærksomhed omkring gode kaffeoplevelser
2016:
August starter vi kaffebaren op i Aarhus Street Food.
December starter vi Plantecafeen op, et anderledes koncept med kaffebar i en plantebutik.

MokkaHouse har deltagere til DM:
Barista med en 2. plads,
Cupping
2017: MokkaHouse vender tilbage til 8240 Risskov i dejlige lokaler på 900 kvm, og Bo ansætter Natasha Lajevardi som administerende direktør, hun igangsætter en stor forandingprocess og omstrukturering, for at benytte vores lokaler optimalt samt for at tilgodese markedsbehovet for flere kaffe løsninger, og fuld benyttelse af husets potentialer.
Derudover starter Bo et samarbjede med
Innovative Selection som er en del af tråden i den store foranding process.

 

 

Mokkahouse nu:


MokkaHouse tror på, at kaffe kan være med til at gør forskel!

MokkaHouse har produktet kaffe, som er samlingspunktet for menneskerne i deres hverdage - både private og erhvervsmæssige.

 Vi åbner op for kaffeverdenen, inviterer alle indenfor, og skaber et forum for at kaffeviden bliver tilgængeligt for alle, og ikke kun kaffe elskerne.
Med ny ledelse, kommer der også nye toner, dermed bliver huset nu lukket op for, at mennesker kan mødes og viden samt nye ideer udvikles og udveksles. Vores kaffe muliggøre et inspirations netværk på vores lækre Markedsplads.

Værdibaseret kaffe
Ved at gå foran forretningsmæssigt, ved hjælp af og i et samarbejde med et værdibaseret koncept
Innovative Selection, vil vi bidrage og synliggøre samt sætte et eks. for, hvordan et socialt entreprenørskabs forretningsmodul også kan fungere og praktiseres i forretningsverdenen, dermed vil MH være med til at producere en værdibaseret kaffe, hvor kaffe ikke kun er kaffe, men kaffe er med til at gøre en stor forskel.

Innovative Selection
 er bæredygtig iværksætteri, og succesful erhvervsudvikling udfra tankegangen social entreprenørskab.
Der arbejdes udfra tankegangen, at en foretningsmæssig vækst er afhængig af personlig  vækst - Det bæredygtige menneske.
Store mængder værdifulde ressourcer i form af studerendes/færdiguddannedes produkter og services  bliver ikke benyttet optimalt, de går tabt! Formålet er at synliggøre og få disse til at cirkulere frit mellem alle i samfundet, gøre dem tilgængelige til benyttelse, tilmed til attraktive priser på deres online Markedsplads. 

Mokkahouse’s lokaler bliver et fysisk eksempel af Innovative Selections online Markedsplads, hvor viden udvikles og udveksles, hvor vi med de forskellige værdibaseret kaffe løsninger skaber forum, og samlingspunktet for Markedspladsen, i form af events og kurser derudover showroom for deres online portal hvor deres produkter/services præsenteres.

Vi har trukket vores kaffebar/smukke container hjem fra Aarhus Street Food, som bliver omdrejningspunktet for alle fremtidlige arrangementer. Dermed alle vores kaffe kurser/events som forsætter og bliver videreudviklet.
Derudover vil vi sætte fokus på at hjælpe farmerne med viden og udvikling af deres marker- menneske i fokus - dermed selv blive uafhængige af diverse leverandør ifht. grønnebønner- kaffe i fokus.

 

Kort sagt: kaffe er vores passion, Det bæredygtige mennesker er vores vision.  
 

 

Kaffe som passion
 
Som en naturlig forlængelse af vores passion for kaffe er vi medlemmer af Specialty Coffee Association. Som en del af netværket, får vi mulighed for at sparre med ligesindede og være med til at skabe innovation indenfor vores felt.


Vi nyder at få indsigt og inspiration omkring de emner der rører på sig i specialkaffe verdenen, og er stolte af at kunne være med til hæve standarden for kaffens forsyningskæde igennem samarbejdet i organisationen.

Denne indsigt og viden kan vi være med til at give videre til vores kunder, uanset hvordan de kommer i kontakt med MokkaHouse. Det er vores mest fornemme opgave at sørge for at kaffen kommer til sin ret, og uanset kaffeløsning, er det vores mål at kunden får den bedste kaffe til deres behov.

 

Via vores kaffeskole deler vi vores kaffeviden videre i form af kurser og event, dermed skabes der opmærksomhed omkring gode kaffeoplevelser for alle.

Vores kaffebar bliver omdrejningspunktet for alle fremtidlige arrangementer, dermed en inspirations netværk :

  • Kaffe kurser/cupping - kaffesmagning/arrangementer hos Mokkahouse og ud af huset.
  • Event - Externe kunder - Mulighed at holde eget events ved benyttelse af vores lokaler.
  • Event - Intern - Mokkahouse’s løbende arrangementer- socialt entreprenørskab
  • Event - Intern i samarbjede med extern partner - De store events - socialt entreprenørskab

 

Det bæredygtige mennesker som vision
Den bedste udgave af dig selv - Det bæredygtige JEG


Med de to koncepter bygges der en kaffeforretning med fokus på det bæredygtige menneske, med vores kaffe som omdrejningspunkt.

Det er det bæredygtige menneske som tager de bæredygtige beslutninger som i sidste ende fører til forretning med fokus på helheder og menneskelige værdier - “ den bedste udgave af dig selv”- hvor potentialer er fremhævet og bevidstheden om hvem vi er - vores passion - hjælper os med at opretholde vores personlige formål i livet dermed opnår vi en personlige vækst.


Vi tror på at foretningsmæssig vækst er afhængig af personlig vækst.

 

Ved et samarbejde med Innovative selection, hjælper Mokkahouse i de helheder hvor menneskelige værdier er i fokus. Det gør vi ved at åbne op for vores fysiske lokaler for deres inspirations netværk via events, og at skabe ny tankeform/mønster, hvor man tager miljø, økonomi og de sociale aspekter i betragtning, med vores kaffe som omdrejningspunktet.


Vores kaffe hjælper aktivt Innovative Selection, med at hjælpe iværksættere og innovative mennesker med at lære at være det bæredygtige menneske, derudover lede samt udvikle deres virksomheder til at skabe socialøkonomisk vækst igennem et growth mindset.
Der drives forretning med visionen om at det vil føre til fokus på helhed og menneskelige værdier.
 

Vision, mission og strategi
Vision
At være det største værdibaseret kaffehus, der skaber et forum for Inspirations netværk dermed socialt entreprenørskab.
Kaffen som passion og det bæredygtige menneske som vision.

Mission og Strategi

At skabe ramme, platform og forum for socialt entreprenørskab, ved at sætte kaffen som omdrejningspunkt for Innovative Selection's Markedspalds - bæredygtigt iværksætteri og succesfuld erhvervsudvikling, som er et inspirations netværk, hvor ideer udveksles, produktivitet effektiviseres, økonomisk vækst styrkes og potentiale fremhæves og videreudvikles.