Om os og kaffe

VISION, MISSION OG StRATEGI: 

 Vision: 

 Vi vil være det største værdibaserede kaffehus, der skaber et forum for bæredygtigt iværksætteri og succesfuld erhvervsudvikling, hvor vores kaffe er vores passion og det bæredygtige menneske er vores vision - DET BÆREDYGTIGE JEG - den bedste udgave af dig.

 Mission og strategi: 

 Ved at sætte vores kaffe som omdrejningspunkt for et netværk af virksomheder og koncepter skaber vi rammerne, platformen og et forum, hvor ideer udveksles, produktivitet effektiviseres, økonomisk vækst styrkes og potentialer fremhæves, udveksles og videreudvikles.

 MOKKAHOUSE – Vi gør normalt til ekstraordinært

 Baggrund 

MOKKAHOUSE forhandler kaffe og tilbehørsprodukter på det danske marked, både til private og erhvervskunder. Virksomheden startede i 2008 med engrossalg og service til virksomheder, og i 2009 begyndte salget til private.
Webshoppen kom til løbende og i 2013 oprettede MOKKAHOUSE eget risteri hvor vi rister vores lækre specialkaffe

MOKKAHOUSE ynder at samarbejde med kunderne, så det bedste af kaffen kommer til sin ret. MOKKAHOUSE har fra Marts 2018 gennemgået en omstrukturering.

 I dag har Mokkahouse følgende produkter:

KUNDER

Erhverv

 Privat

Ide og koncept

Vi har kaffeløsninger både til private og erhverv 

MOKKAHOUSE tror på, at kaffe kan være med til at gøre en forskel!

MOKKAHOUSE har produktet kaffe, som er samlingspunktet for menneskerne i deres hverdag - både private og erhvervsmæssigt, og åbner op for kaffeverdenen og et skridt længere end alle de andre kaffe koncepter, hvor kaffen er med til at lære os “NOGET”. 

Vores kaffe bliver brugt til et meningsfuld formål. Ved at sætte vores kaffe som omdrejningspunkt for et netværk af virksomheder og koncepter skaber vi rammerne, platformen og et forum, hvor ideer udveksles, produktivitet effektiviseres, økonomisk vækst styrkes og potentialer fremhæves, udveksles og videreudvikles, via events, workshop, kurser mm. i vores rustikke lokaler.

 Vi tror på at forretningsmæssig vækst er afhængigt af personlig vækst.

Kaffe indeholder en viden i form af mange smagsvarianter, som kun en dygtig rister kan fremhæve. Alt fra jordbær, til mandler, metal og jord.

Man bedømmer de grønne bønner ude fra deres historie, sorterer i dem, udvælger de bedste, afhængige af str., hvad for et geografisk forhold de kommer fra og hvad for nogle smagsvarianter de indeholder, eller hvad vi kan får ud af dem. Kort sagt bliver grønne bønner målt og vejet til perfektion. Som vi mennesker!

Kaffe kan tage os på en rejse og vise os en vej, fra sin dna, afhængige af hvordan du dyrker den, behandler den, rister den, kværner den og brygger den. Måske aller vigtigst, hvordan smager den og drikker den ?

Vi bruger kaffen til at mødes, dele viden, hygge om, under vores udviklingsmøder, salgsmøder, dates, til bryllup og begravelse, vi har spændende diskussioner over en kop kaffe. Kaffe er den bedste isbryder.

Kaffe er fuld af potentiale - klar til at blive frigjort, præcis som menneskerne. Vi behandler kaffen som vi behandler hinanden. Derfor vil vi bruge vores kaffe, som en værdibaseret kaffe der gøre en forskell. 

Vores kaffe gør normalt til ekstra ordinært

Fysiske lokaler - Vores friskristede kaffe bringer mennesker sammen i vores rustikke lokale, hvor nærvær skabes, ideer udveksles og potentialer fremhæves.

Et sted hvor menneskerne mødes med kaffen i omdrejningspunktet for at udveksle og udvikle deres ideer/viden-produkter.
Vores kaffe muliggør et inspirationsnetværk på vores lækre Markedsplads.

Via www.mokkahouse.dk - som Gaver/pakkeløsninger, hvor vores kaffe sælges sammen med vores samarbejdspartneres produkter i forskellige pakkeløsninger.

Vores kaffe ikke kun er kaffe, men kaffen er med til at gøre en stor forskel - pga. et samarbejde med et værdibaseret koncept som Innovative Selection.

Ved at gå foran forretningsmæssigt, vil MOKKAHOUSE være med til at sætte et eksempel for, hvordan virksomheder kan facilitere bæredygtigt iværksætteri og succesfuld erhvervsudvikling, med at sætte sit eget produkt som omdrejningspunkt for flere virksomheder.

Der arbejdes ud fra tankegangen, at en forretningsmæssig vækst også er afhængig af personlig vækst.

Skabe værdibaseret kaffe, hvor kaffen skaber et forum til udvikling og udveksling af viden og ideer via vores markedsplads i vores fysiske lokaler og online hjemmeside.

Ved et samarbejde med Innovative Selection, hjælper MOKKAHOUSE i de helheder hvor menneskelige værdier er i fokus. Det gør vi ved at åbne op for vores fysiske lokaler for deres inspirations netværk via events, og at skabe ny tankeform/mønster, hvor man tager miljø, økonomi og de sociale aspekter i betragtning, med vores kaffe som omdrejningspunktet.

Det bæredygtige menneske som vision

Den bedste udgave af dig - Det bæredygtige JEG

Med de to koncepter bygges der en kaffeforretning med fokus på det bæredygtige menneske, med vores kaffe som omdrejningspunkt.

Det er det bæredygtige menneske som tager de bæredygtige beslutninger som i sidste ende fører til forretning med fokus på helheder og menneskelige værdier - “ den bedste udgave af dig selv”- hvor potentialer er fremhævet og bevidstheden om hvem vi er - vores passion - hjælper os med at opretholde vores personlige formål i livet dermed opnår vi en personlige vækst.


Vi tror på at forretningsmæssig vækst er afhængig af personlig vækst

Kort sagt: kaffe er vores passion, det bæredygtige mennesker er vores vision.  

Den bedste udgave af dig - Det bæredygtige JEG

MOKKAHOUSE – Vi gør normalt til ekstraordinært