HANDELSBETINGELSER

 Bemærkning til forsendelse:

(Du overtager ansvaret for pakken fra det tidspunkt, der er kvitteret for modtagelsen):

 Så snart din ordre afsendes, sender vi dig endnu en bekræftelse pr. e-mail. Har du spørgsmål til din ordre, er du velkommen til at kontakte os.

 Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser for MokkaHouse´s website www.MokkaHouse og ved fysisk salg i butik.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse for køb af varer til levering i Danmark undtagen Grønland og Færøerne.

  1. Generelle oplysninger om virksomheden
  2. Betingelser for salg til private
  3. Markedsføring til forbruger
  4. Betingelser for salg til erhvervsdrivende
  5. Persondatapolitik
  6. Lovvalg og værneting
  7. Oplysning om klagemuligheder

1. Generelle oplysninger om virksomheden

MokkaHouse ApS

c/o Nord Roastery

Hjelmagervej 40

8541 Skødstrup

CVR Nr. 39842092

Tlf: +45 71 995 405

info@mokkahouse.dk

www.mokkahouse.dk

 

MokkaHouse tilbyder salg af kaffe og tilbehørsprodukter via vores webshop eller butik. Vi har både salg til B2B og private.

2. Betingelser for salg til private

2.1. Bestilling

Kunden kan bestille varer via www.MokkaHouse.dk og købe varer i den fysiske butik på adressen under pkt. 1.

Køb via www.MokkaHouse.dk forudsætter, at www.MokkaHouse.dk ikke er lukket grundet vedligeholdelse.

Kunden kan kun foretage køb, såfremt denne er fyldt 18 år eller har en værges accept for købet.

Bestilling foregår ved at tilføje en vare til indkøbskurven ved at klikke på ikonet ”læg i indkøbskurv” ved enten at klikke på ikonet ”Køb” eller fra varens specifikke produktside med information om produktet.

Bestillingen gennemføres ved at klikke på ”vis kurv” og følge proceduren der fremgår af

indkøbskurven. Kunden kan altid ændre i bestillingen indtil kunden bekræfter betaling af købet.

Der tages forbehold for pris, - billede, og skrivefejl, samt udsolgte varer.

Betaling vil først blive trukket på din konto/kort, når varen afsendes.

 

2.1.1. Pris

Alle priser på websiden angives inklusive moms, afgifter, told mm.

Prisen oplyses altid i DKK – Danske kroner.

 

2.2. Betaling

Ved brug af betalingskort er kunden altid sikret mod misbrug.

Kunden har også mulighed for at gøre indsigelse mod en betaling, når kunden modtager betalingsoversigten.

Kunden har ingen selvrisiko i tilfælde af at kundens kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er kunden bedre sikret end ved at handle i en fysisk butik, hvor kunden har en selvrisiko på 1.200 kr. hvis dankortet misbruges ved brug af pin-koden.

De data kunden sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL).

Disse kan således kun læses af PBS. Hverken MokkaHouse eller andre har mulighed for at læse dataene. Når betalingen er godkendt, er den endelige købsaftale indgået imellem MokkaHouse og kunden.

Der kan aldrig trækkes et større beløb, end kunden har godkendt ved købet.

MokkaHouse tilbyder følgende betalingsmuligheder i e-butikken:

  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Visa Elektron
  • MasterCard
  • MasterCard Direct
  • Maestro

2.2.1. Kvittering

Ved gennemført bestilling på e-butikken modtager kunden en ordrebekræftelse pr. mail fra MokkaHouse. Købsaftalen er først gennemført og bindende fra tidspunktet, hvor denne ordrebekræftelse modtages.

 

2.3. Levering

Levering sker normalt inden for 1-3 arbejdsdage fra bestillingsdagen.

Ved bestilling af varer, som ikke pt. er på lager, kontakter vi kunderne via e-mail eller telefon.

Der tages forbehold for udsolgte varer.

Levering sker til den oplyste adresse, og modtages af kunden eller dennes bemyndiget.

MokkaHouse benytter følgende leveringsmuligheder:

  • GLS og GLS Pakkeshop
  • Pallefragt med DSV

Afhentning sker fra vores butik på adressen under pkt. 1. Afhentning kan ske indenfor butikkens åbningstider:

Mandag - Fredag: 9 - 17.30

Lørdag: 10 - 15

Søndag & Helligdage: Lukket

Alle bestillinger af varer under 499 kr. tillægges et fragtbeløb fra 39 kr. inkl. moms for forsendelser i Danmark.

Alle bestillinger af varer over 499 kr. leveres uden tillæg af fragtbeløb

 

2.3.1. Transportskader

Såfremt det mod alt forventning skulle ske at pakken fremkommer transportskadet, ellerproduktet indvendigt er skadet, skal dette anmeldes til MokkaHouse indenfor 24 timer fra kunden har modtaget pakken via følgende mail adresse:

info@mokkahouse.dk

Send derfor en email til MokkaHouse med følgende:

  • Et billede af forsendelsen (udvendig, såfremt der er synlige tegn på skader og trykmærker)
  • Et billede af varen (indvendig i kasse, såfremt denne er skadet)
  • En kort og præcis beskrivelse af hændelsesforløbet med forsendelsen og transportøren

MokkaHouse hæfter ikke for skader som er opstået på produkterne i kundens varetægt og transport efter modtagelse.

MokkaHouse anbefaler, at du nægter modtagelse af synligt beskadigede pakker. Forsendelsen vil herefter blive returneret til MokkaHouse og du vil som kunde være ansvarsfri. Vi anbefaler at du samtidig skriver til os, så vi ved modtagelsen af returneringen er opmærksomme på problemet og kan foretage omlevering hurtigst muligt.

 

2.4. Returret

Kunden har 30 dages returret.

Returretten er betinget af, at der ikke er tale om varer der:

  • Forældes eller forringes hurtigt
  • Personligt prægede eller er bestilt specifikt til denne
  • Bliver blandet uløseligt sammen med andre varer

Ikke-fordærvelige varer må gerne håndteres på en sådan måde, at kunden kan fastslå varens art, egenskaber og den måde, der fungerer på. Dette indebærer at bryde emballagen for at se varen.

Kunden hæfter for forringelse af varens værdi som skyldes anden håndtering. Dette kan bl.a. være brygning på kaffeudstyr og rengøring af maskiner. Da emballagen har en betydning for gensalgsværdien, hvorfor der også sker en forringelse ved ødelæggelse af emballagen.

Værdiforringelsen vurderes af MokkkaHouse

Kunden afholder selv udgiften for fragten ved returnering af varen.

Kunden sørger for at varen returneres i original emballage, som derudover er forsvarligt emballeret ved returnering.

Returretten på 30 dage indebærer, at kunden har 30 dage til at udøve sin returret efter varens modtagelse. Kunden kan også returnere varen ved at nægte af modtage varen, når der leveres.

Kunden kan returnere varen ved at møde fysisk på adressen eller sende varen til adressen under pkt. 1.

Vi vil tilbageføre din betaling til samme kort som er betalt med uden beregning.

Hvis kunden ønsker at tilbageføre pengene til en anden konto end betalingskontoen, påregnes et håndteringsgebyr på 30 kr.

Behandlingstiden på tilbageførsel til anden konto kan tage op til 14 dage fra varen modtages hos MokkaHouse.

Kunden skal for at udøve sin fortrydelsesret afgive en utvetydig erklæring til MokkaHouse.dk.

Dette gøres ved at følge dette link til returseddel og returfragt. Returseddel udfyldes og lægges ned sammen de varer der sendes retur.

https://retur.pakkelabels.dk/mokkahouse

Retur fragten udgøre 45 kr. som fratrækkes det tilbageførte beløb. 

Den utvetydige erklæring skal senest være hos MokkaHouse ved udløbet af den 30. dage efter modtagelsen af varen.

Kunden har ansvaret for produktets undergang indtil tilbagelevering har fundet sted.

Der vil ske refundering af alle beløb modtaget fra kunden senest 14 dage efter MokkaHouse har modtaget returformularen. I tilfælde af, at der er sket forringelse af varens værdi vil tilbagebetalingsbeløbet modregnes et beløb svarende til værdien af forringelsen.

Der vil ske tilbagebetaling til det elektroniske betalingsmiddel, hvorfor betalingen er foranlediget.

Kunden skal huske at opbevare dokumentation for at have sendt varen til MokkaHouse.

MokkaHouse tilbyder en rabat på forsendelser via GLS. Kunden kan med fordel benytte sig af muligheden ved at købe en returlabel på www.MokkaHouse.dk.

Kunden kan derudover se priser på forsendelse af pakker hos Post Danmark.

 

2.5. Reklamation

Kunden har 24 måneders reklamationsret.

Reklamationsretten er betinget af, at varen ikke har mangler som:

  • Er opstået ved fejlagtig brug af produktet
  • Følger af skadevoldende adfærd
  • Følger af manglende vedligeholdelse
  • Der i øvrigt ikke kan anerkendes en mangel efter Købelovens regler.

 Kunden skal reklamere inden rimelig tid efter at have konstateret manglen. Reklamation inden to måneder efter at have opdaget manglen er altid rettidig.

MokkaHouse refunderer rimelige fragtomkostninger, som kunden måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

MokkaHouse forbeholder sig retten til at forsøge at afhjælpe eller omlevere varen. Ligeledes foretages der ikke omlevering eller afhjælpning på varer, hvor omkostningerne ved dette er uforholdsmæssigt høje.

Kunden skal inden reklamation kontakte MokkaHouse for at modtage et returnummer, der skal vedlægges ved reklamationen.

Kunden skal ved reklamation levere produktet til MokkaHouse på adressen under pkt. 1.

 

2.6. Klagebehandling

Skulle det mod forventning ske at kunden ikke er tilfreds med den service MokkaHouse.dk har ydet, har kunden mulighed for at tage sagen op hos forbrugerklagenævnet.

Dette kan gøres via følgende link:

https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

 

3. Markedsføring til private

3.1. Nyhedsbrev

Kunden kan vælge at tilmelde sig nyhedsbrevet for MokkaHouse

Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter – herunder relevante tilbud mm.

Nyhedsbrevet modtages kun ved udtrykkeligt at have accepteret modtagelsen.

Ønsker kunden ikke længere at modtage nyhedsbrevet sker afmelding på www.MokkaHouse.dk eller ved at klikke på linket i selve nyhedsbrevet.

 

3.2. Tip-en-ven

Tip-en-ven funktionen indebærer, at kunden kan sende information om hjemmesiden til en ven.

Denne tip-en-ven funktion indeholder ikke markedsføringsmateriale.

 

4. Betingelser for salg til erhvervsdrivende

4.1. Bestilling

Kunden kan bestille varer via www.MokkaHouse.dk, over telefon og købe varer i den fysiske butik på adressen under pkt. 1.

Køb på www.MokkaHouse.dk forudsætter, at www.MokkaHouse.dk ikke er lukket grundet vedligeholdelse.

Kunden kan kun foretage køb, såfremt denne er fyldt 18 år eller har en værges accept for købet.

Bestilling foregår ved at tilføje en vare til indkøbskurven ved at klikke på ikonet ”læg i indkøbskurv” ved enten at klikke på ikonet ”Køb” eller fra varens specfikke produktside med information om produktet.

Bestillingen gennemføres ved at klikke på ”vis kurv” og følge proceduren der fremgår af indkøbskurven. Kunden kan altid ændre i bestillingen indtil kunden bekræfter betaling af købet.

Der tages forbehold for pris, - billede, og skrivefejl, samt udsolgte varer.

 

4.1.1. Pris

Alle priser på websiden angives inklusive moms, afgifter, told mm .

Er kunden logget ind som 'erhvervskunde' angives priserne eksklusiv moms.

Prisen oplyses altid i DKK – Danske kroner.

 

4.2. Betaling

Ved brug af betalingskort er kunden altid sikret mod misbrug.

Kunden har også mulighed for at gøre indsigelse mod en betaling, når kunden modtager betalingsoversigten.

Kunden har ingen selvrisiko i tilfælde af at kundens kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er kunden bedre sikret end ved at handle i en fysisk butik, hvor kunden har en selvrisiko på 1.200 kr. hvis dankortet misbruges ved brug af pin-koden.

De data kunden sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL).

Disse kan således kun læses af PBS. Hverken MokkaHouse eller andre har mulighed for at læse dataene. Når betalingen er godkendt, er den endelige købsaftale indgået imellem MokkaHouse og kunden.

Der kan aldrig trækkes et større beløb, end kunden har godkendt ved købet.

MokkaHouse tilbyder følgende betalingsmulighedder i e-butikken:

  • Dankort, herunder E-Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • PayPal

4.2.1. Kvittering

Ved gennemført bestilling på e-butikken modtager kunden en ordrebekræftelse pr. mail fra MokkaHouse. Købsaftalen er først gennemført og bindende fra tidspunktet, hvor denne ordrebekræftelse modtages.

 

4.3. Levering

Levering sker normalt inden for 1-3 arbejdsdage fra bestillingsdagen.

Ved bestilling af varer, som ikke pt. er på lager, kontakter vi kunderne via e-mail eller telefon.

Der tages forbehold for udsolgte varer.

Levering sker til den oplyste adresse, og modtages af kunden eller dennes bemyndiget.

Levering har fundet sted ved overgivelse til fragtfører, der har påtaget sig forsendelsen fra MokkaHouse

 MokkaHouse benytter følgende leveringsmuligheder:

  • GLS og GLS Pakkeshop
  • Pallefragt med DSV

Afhentning sker fra vores butik på adressen under pkt. 1. Afhentning kan ske indenfor butikkens åbningstider:

Mandag - Fredag:  9 - 17.30

Lørdag: 10 - 15

Søndag & Helligdage: Lukket

 

Alle bestillinger af varer under 999 kr. tillægges et fragtbeløb på 49 kr. inkl. moms

Alle bestillinger af varer over 999 kr. leveres fragtfrit.

Ovenstående priser er inkl. moms.

 

4.3.1. Transportskader

Såfremt det mod alt forventning skulle ske at pakken fremkommer transportskadet, ellerproduktet indvendigt er skadet, skal dette anmeldes til MokkaHouse indenfor 24 timer fra duhar modtaget pakken via følgende mail adresse:

 info@mokkahouse.dk

 Send derfor en email til MokkaHouse med følgende:

  • Et billede af forsendelsen (udvendig, såfremt der er synlige tegn på skader og trykmærker)
  • Et billede af varen (indvendig i kasse, såfremt denne er skadet)
  • En kort og præcis beskrivelse af hændelsesforløbet med forsendelsen og transportøren

MokkaHouse hæfter ikke for skader som er opstået på produkterne i kundens varetægt og transport efter modtagelse.

Såfremt pakken har klart synlige skader som har betydning for varens helhed, anbefaler vi at kunden blot afviser forsendelsen og lader pakken sende retur til MokkaHouse for behandling med transportøren. Derved sender vi en ny vare til dig og vi løser problemet med transportøren uden at du som kunde skal have besvær med dette.

 

4.4. Returret

Erhvervsdrivende indrømmes ikke returret.

 

4.5. Reklamation

Kunden har 12 måneders reklamationsret.

Kunden har kun ret til reklamation for mangler, hvis kunden tilstrækkeligt kan bevise, at manglen var at forefinde på tidspunktet for levering eller før. MokkaHouse bærer ikke længere faren for varen ved levering.

Retten til reklamation gælder kun fra den oprindelig dato for varens overlevering. Senere reparationer og omlevering medfører ikke en yderligere forlænget frist.

Ved mangler har kunden kun mulighed for at kræve afhjælpning eller omlevering. Omlevering kan endvidere kun finde sted i det omfang omkostningerne hermed ikke er væsentlige.

Kunden forpligter sig til at undersøge produktet ved dets modtagelse som ordentlig forretningsbrug kræver. Mangler, der burde have været opdaget ved en sådan undersøgelsekan ikke senere gøres gældende.

Kunden forpligter sig til at reklamere straks og uden ugrundet ophold ved konstatering af en mangel.

 Reklamationsretten er betinget af, at varen ikke har mangler som:

  • Er opstået ved fejlagtig brug af produktet
  • Følger af skadevoldende adfærd
  • Følger af manglende vedligeholdelse
  • Der i øvrigt ikke kan anerkendes en mangel efter Købelovens regler.

 Kunden forpligter sig til at overtage det fulde ansvar for varen ved senere reklamationstilfælde ved videresalg til en erhverver, der hovedsageligt handler udenfor sit erhverv.

Må manglen anses for uvæsentlig indrømmes der ingen reklamationsret.

Kunden skal inden reklamation kontakte MokkaHouse.dk for at modtage et returnummer, derskal vedlægges ved reklamationen.

Kunden skal ved reklamation levere produktet til MokkaHouse.dk på adressen under pkt. 1.

 

Garanti på nye maskiner

MokkaHouse udsteder 1 års garanti på dele (komponentgaranti) på nye maskiner. Garantien gælder således ikke timeløn til fejlfinding og udbedring. Yderligere garanti kan tilkøbes. Vores sortiment er nøje udvalgt, hvor fokus robusthed, pålidelighed og en meget lav fejlrate og er derfor et sikkert valg til jeres nye kaffeløsning.

Forudsætningen for komponent¬garantien, er at der er foretaget korrekt installation, betjening og vedligeholdelse i garantiperioden. Nye dele leveres frit indenfor landets grænser og omfatter ikke nogle former for arbejdsløn til udskiftning eller fejlfinding. Reservedele leveres hurtigst muligt og haves som regel på lager.

Hurtig service ved vi er vigtigt for vores kunder og vi bestræber os naturligvis på at gøre dette så gnidningsfrit for alle parter. Der kan dog forekomme leveringstid på enkelte komponenter i nogle tilfælde.

MokkaHouse ApS kan ikke stilles til ansvar for driftstab, erstatning vedr. midlertidige løsninger eller lign. Vi har mulighed for at sælge en garanti inkl. service og arbejdsløn på nye produkter, dette er dog et tilkøb og skal oplyses senest 7 dage efter levering. Desuden vil vi ofte have mulighed for at udleje midlertidigt udstyr til særdeles gunstige priser.

Det er kundens ansvar at kontrollere at garantien er som aftalt inden fakturaen bliver betalt. Ved betaling anses garantiforpligtelsen som angivet på fakturaen for at være gældende. Er der intet nævnt vil garantien være på 1 år for reservedele som nævnt ovenfor. Såfremt kunden har en åbenstående, forfalden saldo, vil alt garantiforpligtelse bortfalde fra MokkaHouse side indtil det fulde udestående er betalt.

 

Garanti ved demo/udstillingsmodeller

For udstillingsmodeller og demo¬modeller gives der 6 mdrs. garanti på reservedele til udstyret. Denne garanti omfatter ligeledes ikke omkostninger til udskiftning af delene jf. ovenstående som ved nye maskiner.

 

Garanti på brugte maskiner

Ved produkt som er defekt ved levering står MokkaHouse for udbedring / ombytning eller tilbageførsel af fakturabeløbet. Herefter giver MokkaHouse ApS ikke garanti på brugte maskiner, med mindre andet særskilt er skrevet på fakturaen. Det er kundens ansvar at kontrollere at garantien er som aftalt inden fakturaen bliver betalt. Ved betaling anses garantiforpligtelsen som angivet på fakturaen for at være gældende. Er der intet nævnt er der ikke garanti på varen. MokkaHouse ApS garanterer naturligvis for varens funktionalitet – virker varen ikke ved modtagelsen skal der reklameres senest 24 timer efter modtagelse af udstyret. Dog kan MokkaHouse ApS også sælge varer angivet som defekt eller ”afhentningspris” som angiver at varen ikke kan forventes at kunne fungere efter hensigten ved modtagelsen. Ved åbenstående, overforfalden saldo, vil alt eventuelt garantiforpligtelse bortfalde.

 

5. Persondatapolitik

5.1. Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisksammen med cachede filer. En cookie er således en tekst fil, der sendes til din browser fra enweb-server og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig,når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

MokkaHouse anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Cookies bruges til:

  • at skabe øget brugervenlighed
  • at huske hvilke produkter der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet

5.2. Personoplysninger

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrerAe med følgende personlige oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse.

Personoplysningerne registreres hos MokkaHouse og opbevares i 5 år eller mindre, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne leverevaren til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilkeoplysninger der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer kontrakten, men du kan ikke selv tilgå kontrakten via vores website efterfølgende.

Du kan dog til en hver tid rette henvendelse til os, så sender vi kontrakten til dig på en e-mail.

Følgende grupper af medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger:

Ledelsen, administration og bogholderiet.

 

5.3. Kortoplysninger mm.

Registrerede kortoplysninger transmitteres krypteret ved SSL.

Oplysningerne videregives ikke til tredjepart. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos MokkaHouse.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efterpersondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til MokkaHouse via e-mail påinfo@MokkaHouse.dk

 

5.4. Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

6. Lovvalg og værneting

Køb reguleres efter gældende dansk lovgivning. Tvister i henhold til disse betingelser afgøreshos danske domstole.

7. Oplysning om klagemulighed

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til konkurrence - og forbrugerstyrelsens center for klageløsning, Carl Jacobsens vej 35 2500 Valby. Du kan klage til center for klageløsning via http://www.forbrug.dk/

EU-kommisionens online klageportal kan også anvendes til indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.Klage andgives her - https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Ved indgivelse af klage, angives vores e-mail adresse info@mokkahouse.dk

 

Abonnementsvilkår

Disse abonnementsvilkår gælder for abonnementaftaler tilbudt af MokkaHouse. Abonnementsaftalen finder anvendelse for køb af varer til levering i Danmark undtagen Grønland og Færøerne. Vilkårne er gældende for aftale om løbende levering af ydelser.

 

Aftalen

Ved Abonnementsaftalen forstås henholdsvis den nærmere aftale mellem kunden og MokkaHouse Aps, Lystrupvej 62, 8240 Risskov CVR 39374676 ved bestilling af et abonnement, og disse abonnementsvilkår.

Abonnementsaftalen er en aftale om løbende levering af en nærmere bestemt vare.

Abonnementsaftalen gennemføres ved at følge beskrivelsen for de almindelige forretningsbetingelser. Afvigelser fra de almindelige forretningsbetingelser med hensyn til bestilling, betaling og levering fremgår af disse abonnementsvilkår. Ligeledes gælder de almindelige forretningsbetingelsers bestemmelser vedrørende returret, reklamation, persondatapolitik samt lovvalg og værneting.

MokkaHouse oplyser ved varens specifikke produktside abonnementstypen, binding og opsigelsesvarsler. 

 

Varen

Varens karakter følger af nærmere aftale mellem kunden og MokkaHouse og er defineret ud fra den bestilte vares specifikke produktside og oplysninger givet herved.

MokkaHouse kan sælge pakketilbud, hvor kunden modtager en startpakke ved tegning af Abonnementsaftalen. En startpakke består af hovedydelsen og et tilgiftsprodukt. Ved startpakker er der en tydelig oplysning om tilgift, og dette produkt modtages vederlagsfrit eller med en rabat, der er nærmere specificeret ved startpakkens specifikke produktside. 

 

Levering

Levering af et produkt efter Abonnementsaftalen sker løbende ud fra de nærmere specifikationer ved produktets specifikke underside. Ved leveringstidspunktet tages der forbehold for, at der kan ske afvigelser i det regelmæssige leveringstidspunkt, såfremt der forekommer helligdage eller lignende dage, hvor levering ikke kan finde sted. Levering kan derfor finde sted med den sædvanlige leveringstid for enkeltkøb regnet fra tidspunktet, hvor levering skulle have fundet sted.

Er Abonnementsaftalen stiftet som led i køb af et pakketilbud modtages tilgiftsproduktet ved første levering.

Kunden har ansvaret for, at der er oplyst korrekt leveringsadresse, og pligt til at oplyse om ændringer i leveringsadressen.

 

Varighed

Abonnementsaftalen løber indtil kunden eller MokkaHouse gør brug af sin opsigelsesret.

 

Bindingsperiode

Kunden binder sig for en periode af seks måneder ved oprettelse af Abonnementsaftalen.

MokkaHouse forbeholder sig retten til at opsige Abonnementsaftalen på ethvert tidspunkt efter tidspunktet for aftalens indgåelse.

 

Opsigelsesvarsel

 Kunden og MokkaHouse har ret til at opsige Abonnementsaftalen med en måneds varsel til udløbet af en måned.

Kunden har således mulighed for at opsige Abonnementsaftalen med en måneds varsel til udløbet af en måned, når der gået fem måneder efter aftalens indgåelse.

 

Betaling

Abonnementsaftalen betales løbende med et fast beløb, der er nærmere specificeret i den nærmere aftale mellem kunden og MokkaHouse. Betalingsgebyrer er ikke inkluderet i prisen. Kunden forpligter sig til at foretage den pågældende betaling under hele Abonnementssaftalens løbetid.

Ved tegning af Abonnementsaftalen gives der fra kundens side tilladelse til, at MokkaHouse gør brug af kundens kortdata for at gennemføre den løbende betaling.

Betalingen gennemføres ved levering af varen, hvortil kunden vil modtage en kvittering pr. e-mail for betaling og levering. Betaling finder kun sted efter kundens indledende accept af Abonnementsaftalen.

 

Pris

Prisen på Abonnementsaftalen følger af den endelige side for bestilling af varer via www.MokkaHouse.dk og fakturaen.

Sker der ændringer i Abonnementsaftalens vilkår omkring pris har dette virkning fra den første betaling efter udløbet af fristen efter pkt. 6.

 

Etablering

Ved tegning af Abonnementsaftalen kan kunden blive pålagt etableringsomkostninger.

Etableringsomkostninger vil være oplyst i den nærmere aftale mellem kunden og MokkaHouse.

 

Kortdata

Der benyttes SSL-kryptering ved behandling af kortoplysninger. MokkaHouse logger ikke kundens korts kontrolcifre efter første betaling.

 

Fornyelse og sletning af kortdata

Ønsker kunden at oplyse ny kortdata til brug af betaling af Abonnementsaftalen sker dette ved at foretage ændringerne på kundens specifikke underside. Sletning af kortdata sker automatisk ved kundens opsigelse af Abonnementet, ved kundens tilkendegivelse af ønske om at få slettet kortoplysningerne eller ved at kunden selv sletter disse på kundens specifikke underside.

 

Ændring af vilkår

Med den frist, der i øvrigt er aftalt for opsigelser har MokkaHouse ret til at foretage og underette kunden om vilkårsændringer. Ønsker kunden ikke at acceptere disse ændringer skal kunden herefter give meddelelse, hvorefter Abonnementsaftalen anses for værende opsagt.  

MokkaHouse har ret til at foretage ændringer af Abonnementsvilkårerne i følgende tilfælde:  

  • Væsentlige prisstigninger ved indkøb af varen til MokkaHouse, hvortil der kræves korrektion af aftalevilkårene mht. pris (Denne bestemmelse skal fortolkes i overensstemmelse med, at Abonnementsaftalens varetype, herunder særligt varer, hvis udbudspris kan være genstand for sæsonvariation)
  • Forkortelse af opsigelsesvarsler for kunden
  • Varighed, hvis MokkaHouse i nærmere fremtid ophører med salg af varen. (Dertil vil der bliver foreslået et erstatningsprodukt, der dog fra kundens side skal acceptere disse nye vilkår om en ny vare)

 

Misligholdelse

 MokkaHouse har ret til at hæve Abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning, hvis der foreligger misligholdelse fra kundens side. Af hensyn til tabsbegræningspligten mellem kunden og MokkaHouse har, MokkaHouse ligeledes en ret til at hæve Abonnementsaftalen, hvis misligholdelse af Abonnementsaftalen er forventelig ved, at der foreligger praktisk umulighed for levering af varen.

Der foreligger praktisk umulighed for levering af varen, hvis der er tale om ophør af salg af varen eller der er sket manglende leverance fra leverandører til MokkaHouse.

MokkaHouse har i umiddelbar forlængelse af en reklamation ret til at gøre forsøg på at afhjælpe misligholdelse af Abonnementsaftalen. Afhjælpes misligholdelsen ikke derefter, eller gives der ikke tilkendegivelse om videre årsag til en udvidet frist til afhjælpning, har kunden ret til at hæve Abonnementsaftalen.

 Misligholdelse foreligger:

  •  Ved manglende præstation af parters ydelser i sin helhed, herunder manglende eller mangelfuld præstation.
  • Ved for sen præstation af parters ydelser. Kunden har syv dages løbetid til at præstere fra forfaldsdatoen specificeret i den nærmere aftale mellem kunden og MokkaHouse.

 

Ikrafttrædelse

Disse vilkår træder i kraft fra og med den 27. oktober 2018 Seneste ændring af vilkårerne skete d. 27. september 2021